Pages

Thursday, August 19, 2010

::MENU BERBUKA SEMALAM::

Sebelum start cakap ape-ape, nak bg tau ni, ader rupe tak aku ni nak jadi isteri sholehah... hehehe i love cooking, nanti mesti bakal suami aku tu gumuk bagaikan juara...harap-harap lah kan.

Semalam balik dari kejer, mintak excuse daripada atok, nak balik kerja awal, pasal nak beli barang basah dekat pasar, dalam pukul 5.45 (awal ke? patut balik 4.30). Tak per lah berbakti untuk negara kan. Macam biasalah kalau nak balik agak awal dari kebiasaan atok mesti banyak tanye punyer, nak keluar dengan bf ke? g makan dekat maner? masak ape hari nie? ish.... atok, u ni syebok jer tau. Tapi ape-ape pown, atok still ranking no 1, the best bos forever. Padahal ni lah bos pertama.

Dulukan, aku penah jadi PA jugak dekat senawang, WANIJA MANAGEMENT, PA to CEO, tu aku tak tau lah dikire sebagai PA atau kerani cabuk jer. Semua kerja aku buat all in one. Bos pown asik tak masuk opis, kalau masuk pun untuk sain cek jer.


Back to the story, semalam g pasar kan, aku agak terkedu sikit pasal duet 40 ringgit habes buat beli bende yang sikit jer, mahal betul barang-barang sekarangkan. Gaji aku dah lah ader seciput je pas tolak, tolak, tolak, tolak(biler nak tambah plak ni) itu ini. Tak per fira hidup mesti diteruskan. *sambil tikam dada... kill kill die die... mati.....
Oklah, kite mulakan dengan ulam-ulaman dulu yer... gambar makan yang selamat masuk perut adalah seperti di bawah.


:: aku memang suka makan ulam taugeh::

:: kari ayam letak kentang yang malatop::

Sekarangkan kalo masak ape-ape sume masak 2 ketul, kalo besar potong kecik jadi 4 ketul, tu pown tak habes. Giler sekarang memasing kurang makan.

:: ini kerabu sotong, idea wani...MELATOP JUGAK::

Wani punyer masakan kerabu sotong kali pertama, siyes memang sedap betul, macam hari nie nak lagi jer, pedas die melampaui batas-batas kepedasan aku. Siap kuar asap dekat telinga lagi.

ni lah rupe nasik aku sebelum gaul-gaul and masuk dalam perut... owh sangat stone, lelap2 mata aku makan nasi nie... Siyes masakan semalam adalah terbaik.

::Teh O panas, kewajipan untuk aku ::

Bulan puasa ni banyak entery makan-makan lah kan,urm.... jangan terliur pulak, anggap lah dijadikan idea untuk korang main masak-masak petang nanti ye.

p/s : wani, petang ni nak beef kue tiaw, atau kue tiaw kerang?

0 comments: